Hvordan kobler man sin virksomheds Instagram til Facebook?

bubble
Dette indlæg er skrevet
af bubble den 16. marts 2016

Kobling og deling

Indholdsmæssigt er der en harmonisk sammenhæng mellem Facebook og Instagram, som kommunikationsplatforme. Derfor er der en klar fordel i, at I har koblet jeres Instagram sammen med jeres virksomheds Facebookside.

Er du ikke helt med på, hvordan du gør? – så bare rolig! Det hjælper vi dig med her!

MEN! Før vi går i gang, så skal du sikre dig, at du, som minimum er administrator på din virksomheds Facebookside. 

1) Opret en virksomhedsprofil på Instagram

Download Instagramapp'en til din telefon og opret en virksomhedsprofil.
– opret et brugernavn med adgangskode og følg anvisningerne i app'en.

Har du allerede en profil til din virksomhed på Instagram, så skal du sikre dig, at det er en virksomhedsprofil. Det gør du ved at følge anvisningerne på forsiden af din "profil", når du logger ind. Du kan også ændre det ved at gå ind under "indstillinger". Vælg "Konto" og derefter "Skift kontotype" og vælg "Skift til virksomhedskonto".

2) Tilkoble platformene

Du tilkobler platformene via virksomhedens Facebookside. På Facebooksiden vælger du "indstillinger" i venstremenuen. Herunder vælger du undermenuen "Instagram", hvor du klikker på "Tilknyt konto".

Du får muligheden for at vælge, om Facebook må administrere beskeder fra Instagram via Facebook ved at tillade Facebook adgang til Instagram-beskeder. Som udgangspunkt anbefaler vi, at du tillader dette, da det er en af fordelene ved at tilkoble platformene. 

Facebook åbner nu et nyt vindue, hvor du skal logge ind på Instagram-profilen og wupti!
– du har nu tilkoblet din virksomheds Facebook- og Instagramprofil.

Gode råd til din Instagram-profil

  • Opdatér dine oplysninger: Sørg for at opdatér dine oplysninger på din profil – webadresse, tlfnr., e-mail og fysiske adresse. Det gør det nemmere for dine kunder at finde relevante og aktuelle oplysninger, som de har brug for, hvis de skal i kontakt med dig.

  • Overvej og gennemtænk dit indhold: Det er en god idé at overveje indholdet af dine billeder og opslag. Vælg indhold der er med til at skabe interaktion og interesse blandt dine følgere.

  • Brug #, @ og lokations-tag: Ved at bruge hashtags (#), navnetags (@) og lokations-tags i dine opslag får du større chance for at få en bedre og større eksponering for dine følgere og potentielle følgere.

  • Kør Instagram-annoncering via annonce administartor: Vi anbefaler stadig, at man kører opslag og annonceringskampagner seperat, da mulighederne for annoncering via Facebooks annoncerings administrator er bedre end via app'en.

 

bubble
Dette indlæg er skrevet
af bubble den 16. marts 2016
Se også
Med video drukner du ikke på Facebook

Vil du lege med et anderledes team?

Kontakt os i dag