Sådan skaber du en stærk identitet: 7 spørgsmål du bør overveje

Tips & tricks - 03.10.2024

Sådan skaber du en stærk identitet: 7 spørgsmål du bør overveje

Er din virksomhed groet lidt fast, eller står I over for en stor milepæl eller organisationsudvikling, så kan en ny identitet være med til at skabe en ny og styrket fortælling om jeres brand.

Det kan dog virke overvældende at skulle skifte identitet, da der kan være mange følelser og holdninger forbundet med en virksomheds visuelle udtryk. Det kan derfor være en god idé at gøre sig nogle tanker og refleksioner, inden man kaster sig ud i processen med at udvikle en ny identitet, så du og designeren har samme mål for øje.

Hos bubble forsøger vi altid at forstå vores kunders forretning, behov og ønsker bedst muligt, når vi starter på en ny identitet. Det gør vi bl.a. ved at stille de helt skarpe spørgsmål, som både gør os klogere – men også udfordrer kunden og opfordrer til refleksion.

Nedenfor har vi samlet 7 spørgsmål (der gemmer sig faktisk 8...), som du med fordel kan reflektere over, hvis du overvejer, om din virksomhed skal have en ny identitet. Det kan også være, at du er ved at starte en helt ny virksomhed – så kan spørgsmålene bruges som rettesnor og gøre dig klogere på, hvad din virksomhed egentlig skal signalere over for andre.

Sådan skaber du en stærk identitet: 7 spørgsmål du bør overveje

Har du overvejet følgende?

  1. Hvad er jeres mission og vision? 
    Fortæl, hvad jeres virksomhed gør. Hvorfor, hvad, og hvordan og hvad er jeres store drøm for fremtiden?

  2. Hvem er målgruppen? 
    Hvem prøver I at nå med jeres produkter eller tjenester? Beskriv dem – deres alder, interesser, og hvad der får dem til at vælge jeres virksomhed.

  3. Hvad er jeres kerneværdier? Hvilke ord beskriver jer? 
    Hvilke værdier/ord er vigtige for jeres virksomhed? Er det kundeservice, innovation, bæredygtighed eller noget andet?

  4. Hvad gør jer unikke i forhold til konkurrenterne?
    Hvad er det specielle ved jeres virksomhed, der får kunderne til at vælge jer fremfor andre?

  5. Hvordan vil I gerne fremstå? 
    Hvordan skal jeres virksomhed se ud og føles? Skal den være moderne, klassisk, sjov eller noget helt andet?

  6. Er der eksisterende elementer, vi skal integrere eller undgå? 
    Har I allerede farver, fonte eller symboler, vi skal bruge eller undgå i designet?

  7. Hvor skal logoet og identiteten bruges? 
    Hvor skal jeres logo og brand identitet vises? På hjemmesider, visitkort, sociale medier eller noget andet? 

Og sidst, men ikke mindst: Hvor klar er du til forandring?

Er din virksomhed klar til forandring? Så tag endelig fat i os, så sørger vi for at stille de rigtige spørgsmål og føre projektet til dørs, så I ender med en ny identitet, som I kan se jer selv i.

Kontakt

Skal din skævhed
stå lidt skarpere?

Har du et spændende projekt på hånden eller en idé i tankerne, som du gerne vil have hjælp til at realisere? Giv Daniel et kald, så vil han møde dig med et smil, kreativ sparring og nysgerrighed.

Kontakt os