Trænger din virksomhed til en rebranding?

Tips & tricks - 21.10.2025

Trænger din virksomhed til en rebranding?

En rebranding er en større, strategisk transformation af dit brand, hvor du typisk ændrer elementer som logo, visuel identitet, farvepalet, typografi, tone of voice – og i nogle tilfælde endda virksomhedens navn. Formålet er at skabe et brand, der bedre afspejler virksomhedens aktuelle værdier, mission og vision. 

En rebranding kan være oplagt, hvis din virksomhed har gennemgået større forandringer, fx nye forretningsområder, fusioner, opkøb, ændringer i ejerstruktur – eller hvis det nuværende brand ganske enkelt ikke længere føles relevant eller tidssvarende. 

Hvorfor rebrande?

Fordelene ved en rebranding kan være mange. En vellykket rebranding kan styrke virksomhedens position på markedet, skabe klarhed og genkendelighed hos kunderne, tiltrække nye målgrupper og styrke følelsen af fællesskab og stolthed blandt medarbejderne.

Den kan også differentiere virksomheden fra konkurrenterne og signalere, at I er klar til nye muligheder og vækst. Kort sagt handler en rebranding ikke kun om et nyt look, men om at kommunikere, hvem I virkelig er, og hvor I vil hen. 

Trænger din virksomhed til en rebranding?

Hvornår giver en rebranding mening?

Hvis du på vegne af din virksomhed kan svare ja til ét eller flere af følgende punkter, så kan det være, at det er tid til at gentænke jeres identitet og strategi:

  • Virksomheden har fået nye forretningsområder eller ændret retning
  • Virksomheden har været igennem en fusion, et opkøb eller ændringer i ejerkredsen
  • Det nuværende brand afspejler ikke længere, hvem virksomheden er – eller hvor den skal hen
  • Kunderne oplever brandet som utydeligt, forældet eller irrelevant
  • Markedet har ændret sig, og konkurrenterne har styrket deres position

Processen bag en rebranding

En rebranding starter med indsigt – eller som vi plejer at sige: Det starter med at forstå. Når vi forstår målgruppen, markedet og konkurrenterne, har vi fundamentet til at udvikle en klar strategi og en ny identitet.

Herfra udvikler vi logo, visuel stil og tone of voice, så brandet står skarpt og konsistent, og implemterer det på tværs af alle kanaler. Når den nye identitet er lanceret, er det vigtigt løbende at evaluere og justere, så brandet forbliver relevant og følger virksomhedens udvikling.

Skal vi tage et kig på din virksomheds brand? Kontakt os her.

Kontakt

Skal din skævhed
stå lidt skarpere?

Har du et spændende projekt på hånden eller en idé i tankerne, som du gerne vil have hjælp til at realisere? Giv Daniel et kald, så vil han møde dig med et smil, kreativ sparring og nysgerrighed.

Kontakt os