3 gode grunde til at måle din kommunikation

Bo Carstensen
Dette indlæg er skrevet
af Bo den 21. september 2020

Der er meget at holde styr på

Du kender det helt sikkert! Du skal holde styr på antallet af besøgende på hjemmesiden, kampagner på dine sociale medier, hvor mange nye følgere I har fået, og hvilket indhold, der klarer sig godt. 

Aktiviteterne er mange, og de kan være svære at holde styr på. Det gør, at effektmålingen af online aktiviteter er en svær diciplin at mestre, og det i sidste ende risikerer at blive nedprioriteret eller droppet. 

Vi ved det sker!

Derfor har vi samlet tre gode grunde til, hvorfor du ikke må nedprioritere effektmåling af dine online aktiviteter. Du får selvfølgelig også et forslag til hvordan, du kan gøre det lettere for dig selv.

Tre gode grunde til effektmåling

1) Viden er magt – med effektmåling kan du dokumentere og evaluere på jeres aktiviteter. Derudover gør det jer i stand til at sammenligne jeres aktiviteter flere måneder tilbage, så I – i fremtiden – kan træffe bedre beslutninger og skabe bedre resultater. Hvordan var september i år for eksempel sammenlignet med sidste år? 

2) Lær din målgruppe at kende – effektmåling giver dig en fantastisk mulighed for at få indsigt i, hvilke aktiviteter og indsatser, der skaber kliks, likes og nye følgere – og ikke mindst leads, konverteringer og penge i kassen. Indsigter i din målgruppes ageren kaster lys over, hvordan dine aktiviteter skaber positive effekter. Det gør, at I i fremtiden kan lave flere og bedre indsatser, som skaber resultater. 

3) Du kan ikke stole på din hukommelse – Du lærer hurtigt, at din menneskelige hukommelse – uanset hvor meget du ønsker det – ikke er til at stole på. Vores hukommelse er et upålideligt værktøj, når vi skal huske tal over årets aktiviteter. Uden en effektiv effektmåling risikerer du, at en masse lærerige detaljer går tabt.

Saml dine målinger ét sted

Når det kommer til effektmåling, er den bedste løsning at samle så mange af dine målinger som muligt, ét sted.

Det gør, at du lettere kan overskue og holde overblik over målingerne.

Nogle vælger at bruge google eller excel, men hos bubble har vi – hvis vi selv skal sige det – fundet en helt perfekt løsning til dig, der gerne vil have styr på alle dine online aktiviteter.

Vi kan give dig adgang til et dashboard, hvor vi kan samle alle online aktiviteter på en platform. Ved at forbinde alle dine online platforme i ét dashboard, gør vi det muligt at dokumentere, monoterere og evaluere på din online tilstedeværelse. Vi kalder det bubbleTracking.

bubbleTracking er et uundværligt værktøj, når det kommer til effektmåling af din online tilstedeværelse og værdiskabelse af den online tilstedeværelse. 

blog/bubbletracking.jpg

3 uundværdlige fordele ved bubbleTracking

Men hvad er det, der gør bubbleTracking til et uundværdligt værktøj?

Vi har især tre punkter, hvor vi kan se, at bubbleTracking skaber værdi:

1) Overskuelig effektmåling: bubbleTracking giver et overblik over dine online aktiviteter. Her kan du integrere data fra Google, Facebook, Instagram og LinkedIn - og det gælder både betalte og ikke-betalte aktiviteter. 

2) SEO Ranking: Via bubbleTracking kan du få et overblik over din virksomheds søgeresultater, og endda sammenligne dine resultater med dine vigtigste konkurrenter. Det giver dig indsigt i, hvor du ligger på de vigtigste søgeord for din forretning, og om det er dig eller din konkurrent, der har overhånden på Google. 

3) Webleads giver nye kunder: bubbleTracking giver dig mulighed for at se, hvilke virksomheder, der besøger din hjemmeside. Ikke alene kan du se hvilke virksomheder, der besøger dig – du kan også se, hvor lang tid de bruger på din hjemmeside, hvilke sider de besøger, og hvor mange gange de har givet din hjemmeside et kig. Det gør, at du nemmere kan se, om du gennem dine online aktiviteter tiltrækker de rigtige kunder, og du kan endda bruge det som et værdifuldt værktøj i opsøgende salg. 

Lyder det interessant?

Har du brug for en nemmere måde at måle din effekt og skabe nye resultater, så kan vi hjælpe! Vores Marketing Manager, Bo Carstensen, står klar til at hjælpe. 

Bo Carstensen
Dette indlæg er skrevet
af Bo den 21. september 2020
Se også
Corona-krise eller business as virtual?

Blive klogere på resultatet af din markedsføring

Ring til Bo på +45 6069 8700