Behov
Fredericia Maskinmesterskole havde behov for en ny opdateret hjemmeside med en opfrisket visuel identitet, der kunne præsentere FMS på en ny måde overfor de nye potentielle studerende.
Indsigt
Valget af uddannelse kan være svært, og for mange unge er det en identitet, de tager til sig. En uddannelse er derfor ikke "bare" en uddannelse, og en uddannelsesinstitution er ikke "bare" et samlingssted.
Valget af uddannelse og uddannelsesinstitution er i højere grad blevet en del af de unges kommende identitet, som de skal kunne genkende sig selv i – uddannelsesinstitutionen bliver derfor i højere grad set som et værktøj til at selvrealisere sig selv og sine mål.
Løsning
Løsningen har været at skabe en stærk kommunikativ platform, der fra første klik møder de unge i øjenhøjde. Designet tager højde for, at det skal være let og intuativt at navigere på hjemmesiden og opsporer informationer.
Med sloganet Nytænkning, der åbner døre til fremtiden har vi udarbejdet en visuel identitet, der sammen med video- og billedemateriale præsenterer og formidler skolen og maskinmesteruddannelsens innovative, faglige og ikke mindst kreative side, der sender et stærkt signal om uddannelsens tværfaglighed.